Вже досить багато часу пройшло з того моменту, коли ми останній раз писали про оновлення Таксера. Але протягом цього часу ми не припиняли викладати великі і маленькі зміни, багато з яких було протестовано без гучних анонсів. Це дало нам можливість виправити більшість помилок ще до того, як ви з ними зіткнулися. Нарешті, ми вирішили підвести підсумок роботи команди Таксер за останні кілька місяців.

Акаунти та профілі

Найбільшим оновленням став перехід від системи 1 акаунт = 1 підприємець до системи 1 акаунт = N підприємців. Кількість наших користувачів збільшується і багато з вас заводять акаунти не тільки для себе, але і для родичів, колег, друзів. В цьому випадку дійсно набагато зручніше мати всіх підприємців, як кажуть, «під рукою» — в одному акаунті. Це оновлення ми виклали ще на початку літа, тому більшість з вас його вже помітили, а багато хто — спробував.

Усі профілі, які було прикрiплено до акаунту, знаходяться в однойменному розділі налаштувань. У всіх поточних користувачів там буде знаходитися тільки один поточний профіль. Бухгалтерські акаунти було автоматично сконвертовано в нову систему, а всіх прикріплених підприємців було сконвертовано в профілі. Тепер ми більше не ділимо наших користувачів на підприємців і бухгалтерів. При додаванні другого профілю інтерфейс автоматично перейде в «бухгалтерський режим», який дозволяє контролювати одночасно безліч профілів:

Налаштування, які стосуються конкретного підприємця (а це всі особисті налаштування — ПІБ, код ЄДРПОУ, податкові інспекції), та налаштування ключів ЕЦП також доступні на сторінці «Профілі»:

Нова схема оплати

Одночасно із впровадженням акаунтів та профілів ми змінили й схему оплати. До цього існувало два типи передплати — підприємець та бухгалтер. Відрізнялися вони тим, що бухгалтерський акаунт включав одразу кілька підприємницьких профілів (не менше 10), які разом коштували значно дешевше, ніж така ж сама кількість підприємницьких профілів окремо. Підприємців при цьому можна було придбати пакетами з кроком в 10 передплат. Ми вирішили зберегти такий принцип знижок за одночасне придбання декількох передплат, але скасували пакетні обмеження. Іншими словами, ви можете придбати саме стільки передплат, скільки вам потрібно, при цьому кожна наступна передплата буде коштувати дешевше. Відповідно, чим більше профілів ви придбаєте відразу, тим більшу знижку ви зможете отримати. Знижки починаються з третього профілю в акаунті.

Ми також реалізували систему рахунків на оплату. Ви можете додати необхідну кількість передплат до кошику, після чого сплатити за замовлення одним рахунком. Всі рахунки, оплачені та неоплачені, відображаються на сторінці «Налаштування — Оплати». Ви можете повернутися до неоплаченого рахунку в будь-який момент, що може бути зручно, якщо сталася помилка при проведенні платежу. Ця ж сторінка є і історією замовлень — ви можете побачити всі свої оплати, зроблені з моменту запуску Таксера.

До цієї новини хочеться додати, що на численні прохання наших користувачів ми також реалізували можливість придбання передплати через Приват24.

Спрощені та повні форми

Ті, хто користуються нашим сервісом вже давно, знають, що раніше здавати електронні звіти могли тільки платні передплатники. Торік ми додали можливість безкоштовно відправляти попередньо сформований файл звіту. Для цього було потрібно завантажити, поставити і розібратися в якомусь сторонньому ПЗ. І хоча таке обмеження приносило платних користувачів, воно було половинчастим та суперечило нашій оригінальній ідеї — робити взаємодію з державою легше.

Після декількох місяців обмірковувань і аналізу ми переглянули свій підхід до монетизації сервісу. Весь базовий функціонал, до якого без сумніву відноситься і можливість здати електронний звіт, буде безкоштовним. Платними ж будуть функції, що впливають на зручність, швидкість, наші технічні ноу-хау. Прикладом такого поділу буде введення повної та спрощеної форм звітності. Повна форма звіту представляє практично 100%-копію паперового бланку з усіма полями, які необхідно заповнити вручну. Спрощена форма — вже знайомий вам майстер звіту, який містить лише мінімальний набір полів, більшість з яких заповнюється автоматично. Спрощена форма не тільки менше за обсягом, але й підтягує всі введені вами в Таксер дані. Так, якщо ви внесли особисті дані в профіль і всі операції за звітний період в бухгалтерію, то квартальна декларація буде сформована повністю автоматично натисненням однієї кнопки миші. Як показує наша статистика за останній квартал, якщо користувач довірив розрахунки нашому сервісу, вірогідність здати звіт з першого разу в 5 разів вище, ніж якщо дані були введені самостійно.

Наступного кварталу ми продовжимо накопичувати статистику, але вже зараз ми можемо сказати, що новий прямий та чесний підхід себе виправдовує. Користувачі, які бажають заощадити, отримали безкоштовну повну форму, користувачі, які цінують свій час та обирають зручність, отримали спрощену форму, а всі разом — отримали вибір.

Повна форма:

Спрощена форма:

Iнші оновлення

Окрім вище перерахованого, ми реалізували і виклали безліч інших менш глобальних, але не менш важливих змін:

1. Бланки, що автоматично заповнюються, раніше перебували в неочевидному розділі «Кабінет — Меню». Тепер їх перенесено до свого власного розділу «Бланки». Цей розділ доступний безпосередньо на головній сторінці Таксера. Ви можете ділитися посиланнями прямо на майстер необхідного бланка. Наприклад, ось посилання на заповнення заявки на отримання ключів ЕЦП .

2. Ми переглянули наш підхід до скачування заповнених бланків. До цього через будь-який майстер можна було скачувати заповнені бланки в форматах DOC і ODT. З часом підтримка цих форматів стала віднімати непропорційно великий час. Ми провели міні-дослідження, щоб зрозуміти, наскільки наші користувачі взагалі користуються цими офісними форматами. Результатом дослідження став висновок, що користувачі скачують бланки в офісних форматах тільки для друку на принтері. «У такому випадку  — вирішили ми — потрібно реалізувати зручний друк з майстра». Сказано — зроблено. Тепер бланки звітів можна друкувати прямо з браузера. Для цього ми передбачили відразу кілька способів:

— друк безпосередньо з майстра за допомогою відповідної кнопки:

— друк звітів з вікна перегляду за допомогою кнопок:

— друк за допомогою меню браузера, коли відкритий режим попереднього перегляду, також виведе на друк заповнений бланк:

А ще ми зробили завантаження PDF-файлу  з майстра та вікна перегляду звітів для тих користувачів, хто хоче мати електронну копію звіту у себе на комп'ютері.

3. Було реалізовано  можливість відправки звітності для тих користувачів, у яких немає коду ІПН — достатньо ввести тільки паспортні дані. Поки що у тестовому режимі.

4. Розділ «бухгалтерія» став помітно швидше працювати. Більш за все це стосується роботи з декількома профілями одночасно. Через особливості зберігання даних (окрема зашифрована база даних для кожного користувача) завантаження даних для декількох підприємців одночасно викликало значні затримки. Тепер бухгалтерські дані завантажуються тільки для поточного обраного профілю. Окрім цього, ми додали кілька нових типів доходу, таких як «списані заборгованості» і «безоплатно отримані товари та послуги». Введені таким чином операції автоматично потраплять в потрібну графу книги обліку доходів:​

5. Додано нульову ставку ЄСВ для тих платників податків, хто має право не сплачувати соціальний внесок. Нульову ставку можна обрати в налаштуваннях профілю. При цьому з календаря також зникнуть події по сплатах ЄСВ та здачі річного звіту:

Сподіваємося, що результати нашої роботи будуть приємною несподіванкою як для наших постійних користувачів, так і для тих, хто приєднався до нас зовсім нещодавно або тільки планує знайомство з сервісом. При виникненні будь-яких проблем ви можете звернутися до нашої служби підтримки будь-яким зручним способом.

Щиро Ваша,
​Команда Таксера