Електронна звітність 

Електронна звітність — можливість доставити до контролюючих органи звіти в електронному вигляді. Електронний звіт являє собою спеціальним чином відформатований файл, зашифрований та підписаний електронним цифровим підписом суб’єкта підприємницької діяльності та надісланий контролюючому органу засобами телекомунікаційного зв’язку.

Сьогодні в Україні за допомогою електронних звітів можна звітувати до всіх основних контролюючих органів:

  1. до Державної фіскальної служби;
  2. в Службу зайнятості;
  3. в Службу статистики.

Для захисту інформації, що передається, застосовуються засоби криптозахисту. Так, перед надсиланням на сформований файл звіту накладається електронний цифровий підпис підприємця, після чого підписаний файл шифрується за допомогою відкритого сертифіката органу, для якого призначено звіт. Таким чином, безпечність передання забезпечується тим, що розшифрувати файл звіту може тільки контролюючий орган — адресат, а ідентифікація суб’єкта підприємницької діяльності відбувається за допомогою перевірки електронного цифрового підпису.

З точки зору закону, надісланий та прийнятий контролюючим органом електронний звіт має таку саму юридичну силу, що і його паперовий еквівалент.

Електронні звіти є зручними не лише для підприємців та підприємств, але й для самих контролюючих органів:

  • збільшується швидкість обробки даних;
  • зменшується кількість помилок при перенесенні даних з паперового носія у внутрішню базу органу;
  • зменшується навантаження на податкових інспекторів у зв’язку з автоматизацією процесу прийняття звітності.

Регулюється:

Закон України №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»
Закон України №852-IV «Про електронний цифровий підпис»

Дивіться також:

Зворотний зв’язок