Електронний документообіг в Таксер 

За допомогою Таксер Ви можете відправляти електронну звітність до Державної Фіскальної Служби (податкової).

Для ідентифікації особи використовується електронний цифровий підпис. ЕЦП накладається на надіслані електронні документи та служить для приймаючого органу аналогом вашого рукописного підпису. Таксер підтримує ключі ЕЦП наступних Акредитованих центрів сертифікації ключів (далі — АЦСК): MASTERKEY, Ключові Системи, ЦСК Україна, Приватбанку, Органів юстиції України та ІДД ДФС (безкоштовні ключі податкової). Процес отримання ключів ЕЦП описаний в нашій базі знань: Отримання ключів ЕЦП.

Електронний документ (договір, звіт, декларація) формується за допомогою спеціальної веб-форми. На підготовлений документ накладається ЕЦП, весь вміст документа шифрується та відправляється засобами телекомунікаційного зв'язку на шлюз контролюючого органу. Сам документ та всі відповідні квитанції поміщаються в особистий кабінет, звідки їх можна розшифрувати та переглянути.

Для всіх криптоперетворень (накладення ЕЦП, шифрування та розшифрування документів) наш сервіс використовує спеціальний java-аплет, який може бути запущений прямо в браузері або як окремий додаток, що працює на будь-якій операційній системі (Windows, Mac OS, Linux). Аплет запускається та виконується локально на вашому комп'ютері, тому закриті ключі ЕЦП ніколи не передаються по мережі та ніколи не зберігаються на нашому сервері.

 

Первісна установка ключів ЕЦП

Перед відправкою вашого першого електронного документа необхідно зробити установку ключів ЕЦП. Це можна зробити або безпосередньо під час відправки документа, або на сторінці Налаштування → Профілі → Налаштування ЕЦП. Запустити аплет можна, натиснувши відповідну кнопку:

​За замовчуванням аплет запускається всередині вашого браузера, що не вимагає від вас додаткових дій і є знайомим та зручним способом. Однак, якщо з яких-небудь причин ви не можете використовувати цей спосіб, ви можете запустити аплет як окремий додаток. Для цього скачайте спеціальний jnlp-файл, який є ярликом для запуску аплета. Якщо у вас встановлена ​​Java, то в більшості випадку достатньо просто відкрити цей файл, використовуючи Java Web Start. На Mac Os вам буде необхідно додатково дозволити запуск програми. Докладніше про це написано в секції «часті проблеми».

Стандартна панель аплету виглядає наступним чином:

Аплет служить сховищем ваших ключів ЕЦП. Ви можете додати будь-яку кількість ключів, однак для відправки електронної звітності завжди використовуються ЕЦП, які встановлено активними. Фізичні особи – підприємці зазвичай використовують тільки ЕЦП директора, юридичні особи можуть також мати ЕЦП печатки та бухгалтера. 

Для додавання ключа натисніть на відповідну кнопку внизу основного вікна. 

Більшу частину панелі додавання ключа ЕЦП займає область для перетягування файлів. У неї потрібно перетягнути всі файли ЕЦП — файл закритого ключа та один або декілька файлів сертифіката. Файл секретного ключа зазвичай лежить в корені диска, який вам видав АЦСК, та має назву Key-6.dat. Файл Key-11.dat, який також може бути записаний на диск, вам не потрібен і буде ігноруватися при скиданні. Файли публічного сертифіката можуть зберігатися на другому диску та називатися <ваш_інд_код_або_призвище>.cer. Якщо ви отримали кючі ЕЦП після 1 січня 2014 року, то у вас має бути два файли сертифіката, вам будуть потрібні обидва. Ви можете скинути файли як окремо, так і всі відразу.

Якщо в заяві на отримання ключів ви відзначили пункт «публікувати відкритий сертифікат на сайті», то ви можете завантажити свої .cer файли з сайту АЦСК.

MASTERKEY ІДД ДФС
Пошук сертифікатів за реквізитами Пошук сертифікатів за реквізитами

Після скидання файлу Key-6.dat з'явиться поле для введення пароля до закритого ключа підпису.

Після коректного введення пароля та натискання на кнопку «Додати» ви знову опинитеся в основному вікні програми. У нижній частині вікна відображаються всі встановлені ключі ЕЦП, у верхній частині — активні ЕЦП, які будуть використовуватись для накладання електронного підпису на документи, що відправляються. При установці першого непростроченого ключа він буде автоматично використаний як ЕЦП директора.

Якщо у вас є ЕЦП печатки, то необхідно повторити ті ж самі дії з перетягування файлів та введенню пароля.

Для зміни активної ЕЦП ви можете перетягнути потрібний рядок з нижньої частини вікна у відповідну область у верхній частині або скористатися контекстним меню, що з'являється при натисканні на сходинку правою кнопкою мишки.

Скидання всіх файлів ЕЦП — єдина дія, яку необхідно виконати в керуючому аплеті. Під час відправки електронного документа або розшифровці квитанцій вам залишиться лише переконатися, що аплет запущений в браузері або як окремий додаток.

Якщо ключі ЕЦП встановлені успішно, на першому кроці сторінки Налаштування → Профілі → Налащтування ЕЦП ви повинні побачити повідомлення з терміном дії сертифікатів:

Тепер ви готові переходити до наступних кроків щодо укладення договорів.

 

Накладення ЕЦП та відправлення електронного документа

Заповнивши форму електронного документа, натисніть на кнопку «Здати онлайн».

На наступному кроці ви побачите вікно попереднього підсумкового документа. У представленому вигляді документ буде відправлений до контролюючого органу, тому важливо переконатися, що всі дані заповнені вірно. Переконавшись у правильності заповнення, переходьте до кроку накладання ЕЦП. Для цього натисніть кнопку «Підписати».

Для підпису електронного документа вам потрібно всього лише переконатися, що керуючий аплет запущений та встановлений хоча б один ключ ЕЦП. Форма відправки документа запропонує вам запустити аплет, якщо під час процедури накладання ЕЦП він не був активний.

Після того, як електронний документ успішно підписаний, ви можете відправити його до контролюючого органу:

 

Розшифровка і перегляд отриманих квитанцій

Після відправки електронного документа всі подальші зміни його статусу відображаються на сторінці Звітність → Поточні. При натисканні на заголовок відкривається докладна картка відповідного документа.

Іконками позначені відправлений документ і всі пов'язані з ним квитанції, отримані з контролюючих органів. Для перегляду документа або квитанції натисніть на необхідну іконку. Таксер зберігає в зашифрованому вигляді як сам відправлений документ, так і всі квитанції. Для розшифровки вмісту вам необхідно запустити керуючий апплет. Розшифрований документ відобразиться нижче у вікні. Якщо документ підписаний електронним цифровим підписом контролюючого органу, він буде відображений на панелі над розшифрованим документом:

Разово розшифрована квитанція прив'язується до вашого аккаунту в Таксер та безпечно зберігається на нашому сайті. Таким чином, вам не потрібно запускати аплет для кожного доступу до квитанцій та відправлених документів. Однак, при втраті пароля, документи все ж доведеться заново розшифрувати за допомогою керуючого аплету.

 

Часті запитання

Чи справді ваш сервіс електронного документообігу працює на будь-якій операційній системі?

Так, адже ми будуємо веб-сервіс. Це означає, що для його роботи вам необхідний лише сучасний браузер. Підійде будь-яка операційна система, на якій може бути запущена віртуальна машина Java.

Чи зберігаєте ви файл закритого ключа ЕЦП на своєму сервері?

Ні в якому разі! Система електронної звітності Таксер спроектована так, щоб закритий ключ користувача ніколи не залишав локального комп'ютера. Для зберігання ключів ЕЦП ми використовуємо зашифровану базу даних. Файл електронного документа, який потрібно зашифрувати або розшифрувати, передається по захищеному SSL-каналу з сервера в керуючий java-аплет, запущений на вашому комп'ютері. Після виконання всіх необхідних криптоперетворень, оброблений документ передається назад також по захищеному SSL-каналу. Таким чином, дані ваших ключів ніколи не пересилаються на сервер. Варто звернути увагу, що для шифрування бази ключів використовуються похідні від вашого пароля дані. Це означає, що при втраті пароля, базу ключів буде необхідно наповнити ще раз. Збережіть носії з виданими ключами ЕЦП в надійному місці.

Чи можете ви відправити електронний звіт за мене (автоматично)?

Це не можливо як з юридичної, так і з технічної точки зору. Надсилати звітність може або сама особа, або його довірена особа (за нотаріальним дорученням), або податковий агент. Таксер не є ні одним з перерахованих осіб. Крім того, як було зазначено вище, ми ніколи не отримуємо закритий ключ користувача, без якого неможливо накласти електронний цифровий підпис.

Як мені надати податкову декларацію, яку я відправив в електронному вигляді, в банк?

На жаль, банки не володіють необхідним програмним забезпеченням для перевірки ЕЦП і зіставлення електронних квитанцій та декларацій. У цій ситуації обійтися без паперового бланка не можна. Але, здавши декларацію в електронному вигляді, ви легко можете отримати її паперову копію. Для цього роздрукуйте відправлену декларацію з особистого кабінету (іконка друку розташована в правому верхньому куті області для перегляду декларації). З роздрукованої декларацією підійдіть в вашу податкову інспекцію. Після швидкої звірки інспектор поставить на вашому бланку мокру печатку. Тепер паперова копія юридично рівносильна зданої декларації та може бути подана в будь-яку установу.

Чи потрібна мені електронний цифровий підпис печатки?

Тільки якщо у вас є печатка. В іншому випадку достатньо отримати один комплект ЕЦП.

Як довго обробляється договір про визнання електронних документів?

За законом співробітники ДПІ зобов'язані прийняти такий договір протягом 5 днів. Але найчастіше прийняття відбувається на наступний робочий день. Якщо ви не отримали квитанції №2 на другий робочий день, спробуйте перевідправити договір. Якщо ж ви не отримали відповіді вдруге, напишіть нам, щоб ми встановили причину, зв'язавшись з вашою податковою.

Як мені завантажити отримані квитанції з контролюючих органів?

Всі отримані квитанції можна розшифрувати та переглянути прямо в Таксері, натиснувши на іконку відповідного документа. Але якщо ви хочете завантажити квитанцію в первісному зашифрованому вигляді, то натисніть на кнопку, яка з'являється при наведенні на іконку документа.

 

 

Часті проблеми

Не вдалося встановити зв'язок з аплетом

Для роботи нашого аплету потрібно віртуальна машина Java версії не нижче 8. Ви можете перевірити, чи встановлена у вас Java, на цій спеціальній сторінці: http://www.java.com/ru/download/testjava.jsp

Якщо на вашому комп'ютері не встановлена Java, то ви можете завантажити останню версію віртуальної машини з офіційного сайту: http://java.com/ru

Якщо Java встановлена коректно, ви повинні побачити це повідомлення:

Деякі виробники браузерів анонсували припинення або вже припинили (Наприклад, Chrome під Linux) підтримку Java. У цьому випадку необхідно завантажити та використовувати аплет як окремий додаток.

Java встановлена та працює коректно, але аплет все ще не запускається

Не вдалося отримати доступ до файлової системи

​Ця помилка видається при використанні аплету в браузері Safari на Mac OS. Через специфічні налаштувань безпеки в цьому браузері за замовчуванням заборонений доступ до файлової системи, що робить неможливим створення локальної бази даних. Щоб обійти це обмеження, ви можете додати taxer.ua в довірений список, або використовувати аплет в режимі програми. Для додавання сайту в список довірених виконайте наступні кроки:

Показати

Програма «start.jnlp» не може бути відкрита, так як її автор є не визначеним розробником

Через специфічні налаштувань безпеки Mac OS за замовчуванням не дозволяє запускати додатки, викачані з Інтернету. Щоб обійти це обмеження, ви можете знайти файл start.jnlp в Finder'і та відкрити його через контекстне меню:

Показати

Схоже, ви скинули не всі файли сертифікатів, необхідні для коректної установки ЕЦП

Ключ електронного цифрового підпису складається з двох частин — відкритої і закритої. Для будь-яких операцій, пов'язаних з перевіркою, накладенням або зняттям ЕЦП, необхідні обидві частини. Закрита частина ключа — файл Key-6.dat — записується на ваш диск/флешку та зберігається тільки у вас. Відкрита частина ключа — публічний сертифікат — зазвичай розміщується на сайті АЦСК. Дана помилка виникає, якщо ви коректно встановили закритий ключ, але скинули не всі зв'язані файли сертифікатів. Ви можете знайти та завантажити сертифікати, використовуючи посилання, наведені в повідомленні про помилку.

Знайдіть та скачайте свій сертифікат (один або декілька файлів з розширенням .cer), потім перетягніть його в область скидання або виберіть через стандартний файловий діалог.

Схоже, ви ще не додали ключі ЕЦП

Помилка виникає, якщо аплет успішно запущений, але в базі немає жодного актуального ключа ЕЦП. Переконайтеся, що ви додали хоча б один діючий ключ ЕЦП та встановили його для використання в якості ЕЦП директора.

Схоже, дані зашифровані на інший комплект ключів

При розшифровці документа аплет послідовно пробує всі додані в базу ключі ЕЦП. Якщо ні однин з ключів ЕЦП не підходить, процедура розшифровки закінчується з такою помилкою. Це може статися, якщо ви намагаєтеся розшифрувати старі квитанції, які були відправлені за допомогою старого комплекту ЕЦП, тоді як в аплет встановлені тільки нові. Вирішенням проблеми буде додавання в аплет потрібного комплекту ключів.

Приходить квитанція №1 з текстом «Для платника податків заборонено прийом звітності по електронній пошті»

Ви побачите таку помилку, якщо з моменту укладення договору про визнання електронних документів ви змінили адресу реєстрації юр. особи або фіз. особи – підприємця. Вам потрібно переукласти договір, шляхом відправлення його в електронному вигляді. Ви можете сформувати його, використовуючи наш майстер формувань договору з податковою інспекцією.

Зверніть увагу, що договір вважається укладеним тільки після успішного отримання квитанції №2.

Приходить квитанція №2 з текстом «Блок даних. Невірний підпис - сертифікат відсутній в базі сертифікатів»

Така помилка з'явиться, якщо спробувати відправити електронну звітність в ДФС до того, як укладено договір про визнання електронних документів. Сертифікат вашого ключа ЕЦП (відкрита частина ключа) передається в базу податкової шляхом укладення такого договору в електронному вигляді. Це можна зробити онлайн, використовуючи наш майстер формувань договору з податковою інспекцією.

Така ж помилка з'явиться, якщо ви раніше уклали договір з податковою, але отримали нові ключі ЕЦП. У цьому випадку потрібно просто укласти новий договір, використовуючи цей же майстер.

Зверніть увагу, що договір вважається укладеним тільки після успішного отримання квитанції №2.

Приходить квитанція №2 з текстом «Не вірно вказано посаду відповідальної особи за підписання договору з боку ДПІ»

Найчастіше така помилка пов'язана з тим, що у вашій податкової інспекції договір з платниками податків укладає не начальник ДПІ, а його заступник. У шаблоні договору однозначно вказана посада особи, що підписує договір з боку податкової, — начальник. При укладанні договору в електронному вигляді сам текст договору не передається. Передаються тільки заголовки всіх необхідних полів. Після прийому даних на центральному рівні шлюз податкової вставляє отримані дані в шаблон договору та відправляє отриманий документ на місцевий рівень. У тих податкових, де договір підписує не начальник ДПІ, а його заступник, текст договору виявляється невірним. У цьому випадку в поле ПІБ начальника ДПІ потрібно цілком вставити необхідну посаду особи. Наприклад, у Голосіївському районі Києва в це поле потрібно вставити «Перший заступник начальника Настасенко Олександр Григорович». У Солом'янському районі Києва — «Заступник начальника Скляренко Андрій Сергійович».

Приходить квитанція №1 з текстом «Інформація - діючий/розглядуваний договір присутній. Сертифікат із діючого договора є чинним»

Така помилка з'являється, коли ви намагаєтеся укласти договір з новими ключами ЕЦП, але ще діє старий договір зі старими ключами ЕЦП. Це може бути в двох випадках:

1. Якщо ви для подання звітності використовували ключі ЕЦП одного центру сертифікації, але до закінчення терміну їх дій вирішили отримати нові ключі ЕЦП в іншому центрі сертифікації ключів та використовувати їх для подачі звітності.
2. Якщо ви отримали нові ключі ЕЦП в тому ж центрі сертифікації ключів та в цей же день відправляєте новий договір.

У першому випадку необхідно або скасувати старі, шляхом подачі заяви до центру сертифікації ключів, а потім заново відправити договір, або подати Заяву про реєстрацію ЕЦП. Вона доступна у нас у вкладці «Звітність» в меню «Створити документ». Цю заяву потрібно підписати новими та старими ключами. Для цього в аплеті нові ключі повинні стояти на місці «ЕЦП Директора», а старі — «ЕЦП печатки». Після для відправки звітів досить буде використовувати нові ключі ЕЦП.

У другому випадку потрібно спробувати наступного дня відправити договір ще раз.

Приходить квитанція №1 з текстом «В центрі обробки електронних звітів не знайдено сертифікат ЄДРПОУ. Надішліть Картку приєднання до договору»

Помилка виникає, коли у вас укладено тільки Договір про визнання електронних документів, який дозволяє відправляти в електронному вигляді лише звітність по податках, але для відправки звітності з ЄСВ потрібно ще укласти Договір про супровід електронних документів.

Дивіться також:

Зворотний зв’язок